27 Mayıs 2012 Pazar

SORU CEVAPLARLA DOĞRUDAN SINIF GEÇME, ORTALAMA İLE GEÇME, SORUMLU GEÇME

Geçen sene sınıf geçme ile ilgili yazdığım başlığı duyulan ihtiyaç üzerine anasayfaya taşımak istedim.

Sınıf geçme konusunda soru işaretleri olanlar bu konuyu okuyabilirler... Hatta paylaşım bölümünden soru da sorabilirler...

Soruları SANAL DANIŞMANIM yerine PAYLAŞIM bölümünden açık bir şekilde sorarsanız aynı soruyu soracak diğer arkadaşlara da cevap verilmiş olur...

SORU CEVAPLARLA DOĞRUDAN SINIF GEÇME, ORTALAMA İLE GEÇME, SORUMLU GEÇME

206 yorum:

  1. Hocam bir kaç öğretmenime sormama ragmen farklı cevaplar aldığım kafama takılan bir şey var ortalama ile geçiyorum ve kredi hesaplarken ilk dönem 3 olup ikinci dönem 1 olan derslerim bu derslerin ortalamasını 1 olarakmı almalıyım yoksa 3 ve 1 in ort. 2 olarakmı almalıyım yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortalamam 2,52 ama 2tane 1 4tane 0 ım var geçermiyim _? ortalama tutuyor ama

      Sil
  2. hocam teknik lisede 11 sınıfta okuyorum ortalam 2.50 alınıyor diye biliyorum dogrumu? bide haftada 43 saat ders görüyoruz rehberlik dahil yılsonu ortalamasını 43 e mi yoksa 42ye mi bömeliyim.cevapiçin teşekkürler (batuhan)

    YanıtlaSil
  3. Batuhan,

    Teknik lise anadolu statüsünde değilse 2,50 diye biliyorum. Sen yine de okuldaki rehber öğretmenine veya müdür yardımcısına sor.

    43'mü 42'mi meselesi ise 42 olur.

    YanıtlaSil
  4. fizik mat. ve geometri 1 ve ortalama 2.97 gibi birsey olursa ortalama yukseltme sınavında matematigi verirsem ve ortalamam 3.00 olursa diger ikisini vermesem de olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet olur ama matematiği vereceğinin garantisi yok. Sen hepsine gir... Sınav sonuçlarını hemen açıklamıyorlar... Çoğu okul tüm sınavlar bitince açıklıyor sınav sonuçlarını... Sonra çok üzülürsün.

      Sil
    2. Hocam 4 birim var ortalama yuksek ama gecermiyimm tesekurler

      Sil
  5. İyi günler hocam,

    Bu yıl 9. sınıfı bitireceğim. 10. sınıf için yabancı dil bölümünü seçtim. Matematiğim geçen dönem 3, bu dönem ise 1 geldi. Bu durumda matematikten kalır mıyım? Kalırsam ve ortalama yükseltme sınavından başarısız olursam bu durumda ne olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şekilde 2.dönem zayıf dersi olanlar YIL SONU BAŞARI NOTUNU hesaplamalılar. Eğer o not 3,00 ve üzeri ise (anadolu lisesi için) matematikten de başarılı sayılırsın. Eğer 3,00 altında ise matematikten ORTALAMA YÜKSELTME SINAVINA girmen gerek... Ayrıntılar sitede SORU-CEVAPLARLA SINIF GEÇME konusunda... Oku...

      Sil
    2. Yıl sonu notumu hesapladım 3.92 çıktı sanırım bu durumda matematikten de geçmiş sayılıyorum, yardımlarınız için çok teşekkür ederim hocam.

      Sil
  6. boş işler bunlar 1 sene boyunca çalışmıyorsunuz sezon sonu not derdi yanlış mıyım?biz de geçtik bu yollardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olmak lazım... Zaten zor durumdalar...

      Moral bozmayalım...

      Sil
  7. anadolu lisesine gidiyorum ortalamam 3.00'dan yukarı ama 3 tane zayıfım var hocam , ortalama yükseltme sınavlarına kalırmıyım yoksa ortalama ile geçer miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10.sınıftayım

      Sil
    2. Ortalama ile geçersin. Endişe etme... Sınava girmene gerek yok.

      Sil
  8. okuldaki hocalarım en fazla 2dersten geçebilirsin demişlerdi hocam , çok mutlu ettiniz beni şuan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer ortalaman 3,00'dan az olsaydı onların dedikleri geçerli idi. Ama sen ortalamanı yüksek tuttuğun için zayıf derslerinden de başarılı sayılıyorsun... 3'e 5'e bakmaz böyle olunca...

      Sil
    2. Hocam size çok dua edicem,Allah ne muradınız varsa versin kaç gündür gözüme uyku girmiyordu ortalama yükseltmeye kalıcam diye...

      Sil
  9. Merhaba hocam lise2 de en fazla kaç dersten ortalama ile geçebiliriz ve bu ortalama nasıl hesaplanır acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortalaman lise türüne göre yeterli ise ORTALAMA İLE GEÇMEDE ZAYIF DERS SINIRI YOKTUR. Bir önceki cevap sana da gelmiş olsun... Ortalama hesabı sitede mevcut... Azcık araştırın gençler...

      Sil
    2. teşekkürler

      Sil
  10. 4 tane zayıfım var ve ortalamam 3.00 ın üzerinde geçer miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anadolu lisesinde okuyorum

      Sil
    2. Geçersin. Buna ortalama ile geçme denir. Sınava girmene gerek yok. Zayıf derslerin içinde dil anlatım varsa onu geçemezsin. Sadece ondan sınava girersin. Sanal danışmanımdan da sormuşsun galiba... Sınava girmene gerek yok ama sormuşsun... sınavlar haziranın üçüncü haftası ile temmuzun ilk haftası yapılacak bu sene.

      Sil
  11. Merhaba hocam ben Batuhan notlarım soyle bi bakarmisiniz gecermiyim 3 zayifim var
    1.dön 2.dön Ders saati
    Edb 4 2 3
    Coğ 3 3 2
    Alm 5 5 2
    Bed 4 4 2
    İng 3 2 6
    Tar 3 1 2
    D.A 3 3 4
    Psi 2 1 2
    S.Tar 3 1 2
    M.G 3 3 1
    Din 3 3 1
    Müz 5 5 1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10.sınıf düz lise hocam unutmuşum yazmayı kusura bakmayın

      Sil
    2. Batuhan,
      dört işlem problemi sormayın bana... Bunu siz yapın... Nasıl yapacağınızı söylüyorum ben. Sitede açık açık anlattım. 2,50 tutuyorsa zayıf sayısı önemli değil.

      Sil
    3. tamam hocam ben yılsonu kredimi hesapladım 86 86/28 ders saati = 3,00dan yuksek ortalamam cıkıyor duz lıse tesekkurler.

      Sil
  12. benim 3tane zayıfım var dil ve anlatım matematik ingilizce ortalamam 3.20 tutuyor yani matematik ingilizceden ortalama ile dilve anlatımdan sorumlumu geçiyorum bi üst sınıfa hocam sınıfı geçiyorum ama dil anlatımı diplomamı alana kadar vermem lazım diye biliyorum doğrumu hocam?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru. Aynen dediğin gibi oluyor. Dil anlatımı hemen bu yaz vermeni tavsiye ederim. Sonra daha zor gelir. Sırtında yük olur.

      Sil
    2. bende öyle yapmayı düşünüyorum hocam saolun içim rahatladı valla :)

      Sil
  13. hocam benim 4 tane 1 1 tane 0 ım var programla notumu hesapladım 2,50 üstünde çıkıo geçermiyim kalırmıyım -- birde mesela matamatik 1. dönem 3 2.dönem 1 sınıf geçme hesaplanırken bu 1 oolarak mı yoksa 2 olarakmı ele alınıyor şimdiden saolun hocam

    YanıtlaSil
  14. bu arada yazmayı unutmuşum 10, sınıf öğrencisiyim meslek lisesinde okuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emre,

      Yıl sonu başarı notun 2,50 ve üzerinde ise ve zayıf olan o 5 dersin içinde ortalama ile geçilemeyen dersler yoksa ORTALAMA ile TÜM DERSLERDEN GEÇMİŞ olursun ve sınıfını geçersin. Ama içinde ortalama ile geçilemeyen dersler varsa (dil anlatım ve belki okuluna göre özel bir meslek dersi olabilir) onlardan sorumlu olursun.

      İkinci sorunun cevabı... 2 olarak hesaplanır.

      Başarılar...

      Sil
    2. teşekkür ederim ! benim zayıflarım -ingilizce-din-coğrafya-matamatik-elektrik bölümündeyim birde elektrik esasları var bunlardan ortalama ile geçebilirmiyim

      Sil
    3. Diğerlerinden başarılı sayılırsın da elektrik esaslarını bilemiyorum. Okuluna danış.

      Sil
    4. peki sorarım okuluma teşekkürler. kusuruma bakmayın ama size bir sorum daha olacak benim lise mezunu abim 5 zayııfın olsun ortalaman tutsada geçmen için 2 dersi vermen lasım ortalamn tutup 5 zayıfla ortalama ile geçemezsin dedi peki bu doğrumu.

      Sil
    5. sınavlara girmen lazım demişti abim.

      Sil
    6. Ortalaman tutuyorsa kaç zayıfın olduğu önemli değil... 3'e 5'e bakmaz sistem... Ortalama tutuyor mu ona bakar... Karneni al cuma günü ve burada paylaş... Ortalama ile geçti diyor mu demiyor mu bakalım...

      Sil
  15. tm hocam paylaşıcam söz veriyorum çok teşekkür ederim size bana zaman ayırdığınız için. inş. geçerim.

    YanıtlaSil
  16. birde ben bu sitedeki sınıf geçme hesaplama programını bulamadım aradım ama bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada sınıf geçme hesaplama programı mı varmış? :)

      Sadece nasıl hesaplanacağını anlattım... SORU CEVAPLARLA DOĞRUDAN SINIF GEÇME, ORTALAMA İLE...diye başlayan konuya bakacaksın, sonra oturup hesaplayacaksın...

      Sil
    2. evet ben dediğiniz gibi hesaplıyordum zaten bu arada sınıf geçme hesaplama programları var hocam :) herşey için saolun hocam yarın karnemi paylaşıcam

      Sil
  17. Merhaba,ilk dönem 2 ikinci dönem 1 ve ilk dönem 0 ikinci dönem 1 sene sonuna yani kredi hesaplarken sırasıyla 2,1 olarak gözüküyor değilmi?

    YanıtlaSil
  18. Merhaba hocam ben anadolu teknik lisesi lise 4 öğrencisiyim 2 tane 1 var ortalamamı hesaplayabilir misiniz ? Çok acilll
    1.dön 2.dön ders saati
    1 2 9
    2 5 3
    5 5 3
    2 3 4
    5 5 1
    2 2 4
    2 1 2
    5 5 1
    3 1 4
    4 3 3
    5 4 3
    2 5 2
    4 4 3
    3 2 2

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hesaplama işlemini ben yapmıyorum. Nasıl yapılacağını yazdım. Ders saati ile yılsonu ortalamasını çarp... tüm derslerin sonuçlarını topla ve haftalık ders saati sayısına böl... eğer 3,00 ve üzeri ise 2 tane 1'in kurtuldun demektir.

      Sil
    2. Hocam ben yaptimda yanlis olmasindan korkuyorum birde siz yapsaniz size zahmet baskasindan duymak rahatlatiyor ogrenciyi

      Sil
  19. Hocam birşey öğrenmek istiyorum.Benim ilk dönem tarihim 1 gelmişti.İkinci dönemde 1 ama ortalamam 3 ü geçiyor. Bu durumda tarih dersini vermek zorunda mıyım yoksa direk 10. sınıfa geçiyor muyum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortalaman yüksek olduğu için ORTALAMA ile GEÇİYORSUN. Tarih dersinden sınava girmen gerekmiyor.

      Sil
  20. hocam şimdi sınıf geçmede 1 ve 2 dönemin ortalaması alınıyor demi çok acil yardım cı olurmusunuz teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. hocam merhaba benim yılsonu notlarıma göre kredim 86 ders sayımız 28 86/28=3.00 dan yuksek bır ortalamam cıktı duz lıseyım 3 zayıfım var gecıyormuyum hocam vaktım yoktu okuyamadım kusura bakmayın lutfen yazarmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyacak vakit verdim sana...

      Sil
    2. hocam az once hesapladım http://www.sehitilhankucuksolaklisesi.k12.tr/ortalama.aspx bu sene ortalama ile sınıf geçtiniz dedi bu siteden hesaplasın arkadaşlarımızda sizi yormasın boşuna 3,07 ortalamam cıktı yıne de tesekkur ederım.

      Sil
    3. Şimdi de cevabı vereyim...

      Ortalama ile geçiyorsun. Sınava girmene de gerek yok... Zaten düz lisede olduğun için ortalamanın 3,00 olması da gerekmiyor. 2,50 yetiyor. Boşa panik yapıyorsun...

      Sil
  22. hocam yıl sonu basarı notu hesaplmasında ılk donem 3olup 2.donem 1 olur 2 olarak mı kabul edıyoruz yoksa 2.donem 1 oldugunu ıcın 1 olarak mı kabul edıyoruz

    YanıtlaSil
  23. Ortalamayla geçtim düz lise 50,36.İkinci dönem 4,sene sonu 3 zayıf var OYS kağıdı zayıfı olan herkese verildi,sorum şu sınavlara girmem gerekli mi (Dil Anlatım 3)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karnende ORTALAMA İLE GEÇTİ yazıyorsa hiçbir sınava girmene gerek yok...

      Sil
    2. evet yazıyor,tesekkürler

      Sil
  24. Hocam bende ortalama ile gectimm :) Mezun olabilirim degilmi sinava girmeme gerek var mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçtin artık. Sınava girmene gerek yok!

      Sil
  25. Hocam merhaba,
    Ben Can 10 sınıfa ortalama ile geçtim.Yalnız Mat. Geometri ,İngilizce derslerim 1 olarak geldi.Not ortalamam 2.55. Benim bu zayıf olduğum derslerin ortalama yükseltme sınavlarına girmeme gerek var mı; yoksa bu derslerimi 10 sınıfa geçtiğimde 10. sınıfta, 9.sınıfta zayıf olan derslerim iyi olursa sorumluluğum kalkar mı? Kalkmaz ise bunun standartları nelerdir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortalama ile geçtiğine göre sınava girmene gerek yok. Bunları hiçbir zaman sormayacaklar sana. Rahat ol. Konu ile ilgili yazımı oku.

      Sil
  26. Merhaba hocam!Ben merve, 9. sınıf meslek lisesi öğrencisiyim, benim karnemde yıl sonu notuma göre 4 tane zayıfım var ortalamam 2,34 sınıf tekrarına kaldım şimdi ortalama yükseltme sınavlarına giricem ama bize dağıttıkları kağıtta 5 tane başarısız dersim görünüyor ama karnede 4 tane, karneyi göz önünde tutarak mı sınava girceğim dersleri seçeyim?Bir de sınavlara girip 1 ders versem 3 zayıf oluyor ama ortalamam 2,50 den düşük olmuş oluyor sizce sorumlu mu geçerim, kalır mıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Merve,

      İkinci dönem zayıf olduğu için 5 dersten kaldın sen. Bu nedenle dilekçedeki o beş dersten yapabileceğin 4 tanesini seç ve sınavına gir. 45 aldın mı tamamdır. Maksimum 4 dersten sınava girme hakkın var. Bunlardan 2 tanesini kesin vermelisin. yoksa sınıf tekrarına kalırsın. Ortalaman 2,34'müş 2,50'ye kolay kolay yükselmez. Riske atma tüm sınavlardan 45 almaya bak. Seneye yük kalmasın. En çok 3 zayıfla 10.sınıfa SORUMLU GEÇEBİLİRSİN unutma. Başarılar...

      Sil
  27. merhaba hocam bnm 2 tane 1im var düz lisedeyim 3.03 ortlamam ortalama ile geçtim acaba o zayıf derslerimi vermek zorundamıyım yada vermesem bile alttan dersim kalcak mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır sınava girmene gerek yok. Hiçbir zaman sorumlu olmayacaksın. Rahat ol. Geçtin sen.

      Sil
  28. hocam karnemi paylaşamıyorum k.bakmayın ama dediğiniz gibi 5 zayıfla geçtim 4 tane 1 1 tane0 ort. 2,53 saolun hocam HERKEZE İYİ TATİLLER!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözün aydın... İyi tatiller...

      Sil
  29. Meslek Lisesine gidiyorum ortalamam 2,38 Türk Edebiyat dersim zayıf karnemde sorumlu geçti yazıyor sınıfı geçtim mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınıfını geçtin ama Edebiyattan sınava girmen lazım. Girmezsen seneye şubatta çağırırlar. Mecbur girersin o zaman... Şimdi gir ve 45 alıp kurtul bence.

      Sil
  30. Bazı kişiler 2,50'yi geçemezsen kalırsın diyorlar ortalamam 2,38 Türk Edebiyatı sınavına girip yapamazsam kalır mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meryemcim sınıfta kalmazsın... o dersten kalırsın... yazımı okusana...

      Sil
  31. Sınıfta kalma korkum var bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  32. hocam 10. sınıftayım. ortalama ile geçmek istiyorum ortalamamda yakın ama zayıfım çok ortalama ile geçmeye kalksam kurtarabilirim ama ortalama ile geçmede bir zayıf sınırı varmı onu soracaktım? (örn:8 zayıfım var ortalamam yakın ort. yükseltme sınvalarına girdim ortalamayı tutturdum yinede geçilebirimi?) şimdiden sağolun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Zayıf sınırı yok. Matematiksel olarak mümkünse kaç zayıfın olursa olsun onlardan da geçmiş sayılıyorsun...

      Sil
  33. hocam bişey soracağım mesela lisede hep ortalamayla geçen biri her sene aynı ders zayıf 4. sınıfa kadar o dersi yükseltemezse diploma verilir mi ?

    YanıtlaSil
  34. Hocam 10. sınıf öğrencisiyim fizik dersim 2 dönemde bir düştü.Ortalama yükseltmeye başvurdum ama gene yapamayacağım.Girmek zorundamıyım sınava ? Eğer zorundaysam büyük ihtimalle geçemem o zaman ne olur ?

    YanıtlaSil
  35. Sınıfını nasıl geçtin?

    Karnende ortalama ile geçti yazıyorsa (yani yıl sonu başarı ortalaman düz lise için 2,50 ve üzeri, anadolu lisesi için 3,00 ve üzeri ise) o dersin sınavına girmene gerek bile yok.

    Sorumlu geçtiysen (yıl sonu ortalaman 2,50 veya 3,00 altında ise)ya şimdiki sınav döneminde ya da eylül de ya da şubatta mutlaka vermek zorundasın. Verene kadar gireceksin sınava. Mezun olana dek hakkın var.

    YanıtlaSil
  36. Hocam merhaba ben merve.9 haziranda yazmıstım size 5 zayıfım vardı.Bugün 2 tane sınava girdim 1inden sorumluluk kalktı.Pazartesi geometriyle kimyaya giricem.1ini versem geçiyorum yanlız hangisine ağırlık vermeliyim?İkisine birden calısınca kafam cok allak bullak oluyor.Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Merve,

      Tebrik ederim. Birini kurtarmışsın. Pazartesi günü hangi dersten kendine daha çok güveniyorsan onun sınavına daha çok çalış. Hangisini daha kolay anlıyorsan, hangisi daha kolaysa ona yoğunluk ver.

      Bunu dezavantaj olarak değil avantaj olarak gör. Biri iyi geçmezse diğerinden kurtarma şansın var.

      Sakın korkma, bak başardın ve yine başaracaksın...

      Başarılar diliyorum...

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim hocam, keşke tüm öğretmenler sizin gibi olsa :)Ben başaracağıma inanıyorum ama ailesel sorunlar bir yandan kendimi veremiyorum hiç, zaten bu sorunlar olmasa daha iyi yerlerde olabilirdim.İnsallah bundan sonra daha iyi yerlerde olurum..Tekrar teşekkürler hocam sizede hayatınızda başarılar dilerim :)

      Sil
  37. ÖĞRETMENİM EYLÜLDE SINAV OLUCAK MI 1 DERS VERMEM GEREKİYOR YOKSA SINIFTA KALIYORUM :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortalama yükseltme sınavı için soruyorsan belli değil. Bakanlık karar verir. Siz talepte bulunursanız (tüm öğrenciler ve veliler) yaparlar. Sorumluluk sınavı için soruyorsan kesin olacak. (geçen yıldan kalan derslerin sınavları)

      Sil
  38. hocam benim üç tane zayıfım var ortalamam 2.31 fizik diger iki sınava göre daha kolay geçti 45 alırsam ortalamaylamı geçerim yoksa sorumlumu bu nasıl hesaplanıyor birde eger fizikte zayıf gelirse sınıf tekrarımı oluyor

    YanıtlaSil
  39. düz lise 11 sınıf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soru cevaplarla sınıf geçme başlığını okursan kendin hesaplayabilirsin. İyi günler...

      Sil
  40. hocam ben 11.sınıfa geçeceğim inşallah ,anadolu lisesi öğrencisiyim ilk dönem Almancam ve kimyam 1 'di 2.dönem sadece Fiziğim zayıftı karnemde ortalama ile geçti yazıyordu karneyle birlikte ortalama yükseltme sınavında gireceği dersler yazan bir kağıt verdiler ama ben girmedim şimdi 2. bi hak tanıdılar ortalama yükseltme sınavı eylülde de yapılacakmış ben yine girmeyi düşünmüyorum çünkü kendime pek güvenemiyorum Fizik dersinde ve daha çok düşürmekten korkuyorum... bu ilerleyen dönemlerde mezun olmamda veya sınıfı geçmemde sıkıntı yaratır mı? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer yıl sonu ortalaman 3,00 ve üzeri ise o derslerden sınava girmene gerek yok. Hiçbir zaman da karşına çıkmayacaklar, mezuniyetini etkilemeyecekler. Ama ortalaman 3,00 altında ise mezun olana kadar fizik dersini vermen lazım.

      Sil
  41. merhaba İsa hocam bir sorum olacaktı size ? şimdi arkadaşımın hiç zayıfı yok yıl sonu puan ortalaması 59,60 benim 1 zayıfım var yıl sonu ortalamam 65,36 şimdi bu durumda okulumdan bana mı üniversitede daha fazla puan gelir yoksa ona mı ? yani bu durumda ben mi daha başarılı oluyorum yoksa o mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 yılın sonunda hanginizin yıl sonu puan ortalaması yüksekse üniversite yerleştirmede ona daha fazla puan gelir. Sadece bu yılki puan yetmez. :) Zayıf olayının bu puan ile bir alakası yok. Zaten mezun olunca üniversiteye gideceksin. Mezun olduysan da başarılısın demektir. :)

      Sil
  42. Hocam 6 zayıfım var 2 ortalama yükseltme sınavına girdim geçemedm 2 sınav daha var ortalamam 54.76 kalan 2 sınavın birisini verirsem ortalamam 55.24 oluyor ortalama ile sınıfı geçer miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 55'e değil 2,98'e 3,00'a bak Batuhan. Sınıf geçmede puana değil nota bakılıyor. 2 sınavdan birini verirsen ve ortalaman 3,00 olursa sınıfını geçersin.

      Sil
  43. merhaba hoca.ben meslek lisesinde 11, sınıfa geçtim tabi dal seçtik size soracağım soru ise mesela 10-d deyim 11. sınıfa geçtim arkadaşlarımızla farklı dallar seçtik 10, sınıftaki arkadaşlarımla gene aynı sınıfta olup sadece atölye derslerindemi ayrılıcağız yoksa sadece daldaki arkadaşlarımızmı olucak yeni sınıfımız . teşekkürler hocam şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genellikle farklı sınıflarda oluyorsunuz. Fakat okulun sistemi kendisi belirler. İlk dediğin de olabilir. Okula gidince göreceksin artık. :)

      Sil
  44. Hocam anadolu teknik lisesi 10 sınıf ögrencısıyım.4 dersten sınıf tekrarına kaldım sınavlarda ıkısını 45 ten verdım ıkısını veremedım karnemde ortalamam 2,32 olarak görunuyor buna gore sorumlu olarak 11 sınıfa gecebılırmıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 dersten sorumlu olarak 11.sınıfa geçiyorsun. O derslerinden şubat tatili dönüşü sınava gireceksin. Panik yok.

      Sil
  45. Hocam ..GENEL LİSEDE okuyorum.. Ben 10 sınıfım... Şimdi benim 3 tane zayıf geldi karnede ama e okul'a baktım sadece 1 tane Gözüküyor. Oda DİL VE ANLATIM.. öbürleride Tarih Ve İngilizce .

    Tarih: İlk Dönem 3 - İkinci Dönem 1
    İngilizce: İlk Dönem 2 - İkinci Dönem 1

    Ortalamamı Hesapladım 2.64 Çıktı.
    Alttan 1 Tane Dersim Var. CEVAP VERİRSENİZ ÇOK MEMNUN OLURUM HOCAM ACİL.. Geçtim Mi Kaldım mı ? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçtin. Ortalama ile tarih ve ingilizceden geçmiş oluyorsun. Dil anlatımı şubatta vereceksin.

      Okula gittiğinde 11.sınıf sırasına gireceksin. :) Rahat ol...

      Sil
    2. Çok Sağolun Hocam.. ALLAH RAZI OLSUN...

      Sil
  46. Hocam iyi günler

    Hocam benim 9. sınıftan 3 sorumlu dersim var 10. sınıfta sene sonu 2 zayıfım olsa ama ortalamayla geçsem o dersler sorumluluğa eklenir mi ? Yoksa silinir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10. sınıfta yıl sonu not ortalamanı yüksek tutturursan 10.sınıftaki zayıf derslerin başarılı gibi kabul edilir. Senin deyiminle silinir. :)

      9.sınıftan gelenlere gireceksin. Üstelik ikinci dönemin ilk haftasında gireceksin ona göre hazırlan...

      Başarılar...

      Sil
  47. Hocam lise bitine kadar sorumluluk sınavlarını veremezsem nolur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lise bitmez... :)

      Aslında bu kadar basit ama şöyle söyleyeyim. Okul bitirme zamanı geldiğinde hala sorumlu derslerin varsa onlardan da haziran sonu sınava girmen gerekiyor. (temmuz başına da sarkıyor) O dönemde vermen lazım. Veremezsen tek ders bitirme sınavı adıyla bir sınav hakkı daha veriyor bakanlık genelde. Ona girmen gerekiyor. Bu da olmazsa mezun olamıyorsun.

      İlk şans, ikinci dönemin başında verilir. Sorumluluklarını o zaman vermeye gayret et ve rahat et.

      Başarılar...

      Sil
  48. Hocam iyi günler

    Bir kaç dersim iyi değil ve ortalamaları 40 falan hocadan not istesem verir mi ? Veya nasıl not isteyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 40 almayı başardıysan 45 de alabilecek gücün vardır diye düşünüyorum. Bence biraz daha çalışıp kendi emeğinin karşılığı almaya bak. Öğretmenlerinden not istemeni tavsiye etmem.

      Herşeyi denedin de olmuyorsa derse aktif katılıp sözlü notunun yüksek gelmesi için çaba göster.

      Şu söz senin için uygun olur...

      "Nokta kadar menfaat için, virgül kadar eğilme..."

      Sil
  49. Hocam 10. sınıf T-M öğrencisiyim 3 zayıfım olursa ama ortalamam tutarsa sınıfı geçermiyim kalırmıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortalaman tutarsa kaç zayıfın olduğu önemli değil yine de sınıfını geçersin. Zayıf derslerinden de başarılı sayılırsın. Sınava da girmen gerekmez.

      Sil
  50. Hocam düz lisede okuyorum 9.sınıf öğrencisiyim 3 tane 0 ım var. Bunları 2.dönem 1 yapsam sorumlu olarak geçermiyim? yada geçmek için ne yapmam gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınavların bitmediyse birinci dönemde temizlemek için hepsinin sınavlarına çalış.

      İkinci döneme kesin kalacaklarsa, bunları ikinci dönem 2 yapabilirsen hepsinden sorumlu olmadan direk geçersin. Sorumlu geçmek istersen bunlar 0 da olsa 1 de olsa fark etmez. 9.sınıf öğrencisi 3 zayıfla sorumlu olarak 10.sınıfa geçebilir. Ama kesinlikle bu kolaycılığa kaçma. İkinci dönem 2 alıp geç kurtul. Yoksa hep ortalama yükseltme sınavıydı, sorumluluk sınavıydı karşına çıkarlar...

      Ayrıntı için daha fazla soru sormadan konuyu dikkatlice okumanı tavsiye ediyorum... Cevapları orada bulacaksın...

      Başarılar...

      Sil
  51. Ort. Yükseltme sınavına girdim ort. 2.97 ydi dersi verdim 3.00 ın üstüne çıktı. Geçti yazıyor. Kalma ihtimalim yok değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortalaman 3,00 veya üzerine çıktıysa ortalama ile zayıf dersinden de geçmiş sayılıyorsun. Rahat ol.

      Sil
  52. hocam, 2 tane 0 ve 2 tane 1 im olsa ortalamam 2.50 gecerse (dil anlatım 2 olmak üzere ) sınıfı direkt olarak mı gecerım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım düz lisedesin. Öyle olduğunu varsayarak cevap veriyorum...

      Ortalama ile geçersin. 2,50 ortalaman varsa kaç zayıfın olduğu, kaçtan zayıf olduğu (0 veya 1) önemli değil, geçiyorsun. Sadece dil anlatım dersindsen bu şekilde geçemiyorsun, zaten bunu biliyorsun.

      Başarılar dilerim...

      Sil
    2. cok saolun hocam , tesekkurler
      saygilarimla

      Sil
  53. Hocam 4 tane 1 im var bitanede 0 ama onun harici butun derslerim iyi ortalamayi hesapladim 50.95 yani ortalama ile gecebilirim o 0 ve 1 olan derslerim karnemde 2 olarakmi gozukecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortalama ile geçmek için puan değil not hesaplaman gerek.

      Ders saatini yıl sonu notunla çarp. Çıkan sonuçları topla ve haftalık toplam ders sayısına böl. Bu sayı 2,50 ve üzeri çıkarsa, dört tane 1 ve bir tane de 0 dersin var ya onlar karnede zayıf görünmesine rağmen geçmiş sayılacaksın. Zaten bu hesap 1.dönem sonu işe yaramaz. Ancak sene sonu lazım bu...

      Başarılar...

      Sil
  54. Hocam ortalamada 2.40 mi diye hesaplamayi nasil hesaplicam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki cevabım sana da yardımcı olacaktır.

      Sil
  55. Ogretmenim. 2.40. Ortalamasinin puani 45 mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır değil. Tam karşılığı yazılılardan aldığınız gibi olmuyor. Hani yazılıda 45 alınca 2 oluyor, 55 alınca 3 oluyor ya... Yıl sonu hesabında 2,40 farklı olabiliyor.

      Hesaplamayı ana konuda anlatmıştım. İki üstteki cevapta da özetledim...

      Başarılar...

      Sil
  56. Hocam iyi günler

    2 tane 1 ve bir tane 0'ım var kredim 73 sınıf geçmeye yeterli mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınıf geçmek için birinci dönem notları yetmez ki... Bunu ikinci dönem sonunda düşünmelisin. Ayrıca 73 diye değil de 3,68 falan gibi NOT şeklinde hesaplanır bu.

      Sil
  57. Hocam İyi Günler

    Ben 10.Sınıftayım 9.sınıftan 5tane zayıfım var ortalamam 53,13 Oys'ye girmem gerekirmi hocam?(Bu arada ortalamayla geçtim 9.sınıfı)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortalamanı not üzerinden hesaplamalısın. 2,80 gibi... Puan hesabı geçmez burada.

      Asıl meseleye gelelim... Geçen sene ORTALAMA İLE GEÇTİ isen, o beş zayıf ders affedildi demektir. (Dil Anlatım varsa onun sınavına girmen gerek tabi) 9.sınıfın derslerinden sınava girmeyeceksin.

      Sil
    2. Hocam İyi Günler

      Cevabınız Çok Teşekkür Ederim.Yukarda Söylediğim Gibi 4 desim E okulda sorumlu yazıyor. Girmem gerekirmi?

      Sil
    3. E-okulda sorumlu yazıyorsa ortalama ile geçememiş olabilirsin. Sınava girmen gerekebilir. Müdür yardımcısı sistemden kimin girmesi gerektiğini görür. Sen en iyisi ona bir git, durumu anlat, sistemden bakıversin.

      Sil
    4. Hocam hepsine girip sınavlardan geçemesem o zaman ne olucak ?

      Sil
  58. -Eğer ortalama yükseltme sınavında krediniz 71 olur ise zayıfınız gene kalsa bile sınıfı sorumlu olmadan geçebilirisiniz.

    Hocam böyle bir şey var mı eğer böyleyse benim kredim 72 ve sorumlu geçtim. ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki cümleyi anlamadım. Ortalama yükseltme sınavında kredi nedir? Kim yazdı ki bu cümleyi? Yazana sormak lazım... İnşallah ben yazmamışımdır.. :)

      Daha açık sorarsan cevaplayabilirim...

      Sil
  59. Merhaba ogretmenim adim eda 9.sinifa gidiyorum ve 3 zayifim var ikinci donem onlarda olmayacak merak ettigim sey benim tarihim bu donem 5 geldi diyelim ikinci donem 1 geldi karnemde kac olarak yazilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Eda,

      Karnende YILSONU notu olarak 3 yazacak ama yönetmelik gereği ikinci dönem zayıf olan dersler başarısız sayılır. Bu durumda da tüm derslerinin yıl sonu not ortalamasına bakılır. İşte bu ortalama düz lisede 2,50 Anadolu'da 3,00 ve üzerinde ise ZAYIF dersinden de başarılı sayılırsın ve sınava girmene gerek kalmadan geçersin.

      İyi tatiller...

      Sil
  60. Hocam sorumluluk sınavları için dilekçe vermek gerekir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır. Zaten girmek zorunda olduğunuz için dilekçe verilmez.

      Sil
  61. 9 sınıftan 3 tane ders var fizik kımya mat bu sene 2 zayıf gelse mat geo ortalama tutsa gecılır

    YanıtlaSil
  62. ortalama 2.50 üzeri ise
    z

    YanıtlaSil
  63. hccam sorumlu oldugumuz ders 3 tane buy dersleri veremezsek 2 zayıf gelse aynı dersten ortalama 2.50 üstüyse dil anlatım zayıf degılse sınıf gecılırmı



    YanıtlaSil
  64. Hocam sorumluluk sınavlarına kaç defa girilebilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 defa eylülde şubata yazın girilir sınava

      Sil
  65. hocam benım 9 sınıftan 3 tane sorumlulugum sorumlulugun bir tanesını versem 2 zayıf kalıyor mat kımya bu sene lise 2 de mat geo ingilice gelse sınıf gecılırmı ortalama 2.50 üstüyse

    YanıtlaSil
  66. hocam şubata sorumluluk sınavına girdimiz zamanın da okula aynı saate gidecekmıyız derse felan girecekmıyız yoksa sınav saati geldgınde sınava mı girecez hocam cok acıl

    YanıtlaSil
  67. slm iyi günler hocam benım sorumlulugum var kımya fizik mat 10 sınıftayım genel lisedeyım 3 zayıfım var mat geo ingilizce ortalamam 2.50 üstü sınıf tekrarı mı yoksa gecıyormuyum acil hocam cevap verırsenız sevınırım

    YanıtlaSil
  68. slm hocam ben hocam beni altan 3 zayıfım var mat fizik kımya 10 sınıftayım bu sene 3 zayıfım var mat geo ingilizce ortalamam 2.50 üstü dil anlatımım 4 sınıfı gecılırmı acil yardımcı olursanız hocam sevınırım ismim(ALİ)

    YanıtlaSil
  69. hocam ben 10.sınıf öğrencisiyim anadolu lisesinde okuyorum ortalamam tutuyor fakat zayıfın var dil anlatım zayıf değil sorumluluk sınavına girmeden sınıf geçer miyim bide 4 zayıfım olsada sorumluluğa girmeden geçebiliyormuyum ortalamayla

    YanıtlaSil
  70. hocam aynı ders zayıf olursa 2 yıl üst üste ortalamayla geçebiliyor muyuz ortalamamız tutarsa?

    YanıtlaSil
  71. Hocam ben düz liseye gidiyorum ve kredim 80 ama dil anlatımım zayıf düşerse bu dönem kalıyormuyum yoksa sorumlu olarak bir üst sınıfamı geçiyrum bu soru aklımı kemirip duruyor yardımcı olursanız çok makbule geçer

    YanıtlaSil
  72. Hocam şimdi benim ilk dönem derslerim çok iyiydi 1tane zayıfım vardı sadece ve ilk dönem ortalamam 3.10 küsürdü şimdi ise 7tane zayıfım var ve yıl sonu notuna göre hesapladığımda ortlamam 2.89 çıkıyor sınıfı geçermiyim yoksa nasıl olur yardımcı olurmusunuz yıl sonu notunda 1zayıfım gözüküyo fakat 2.dönem 7tane zayıfım var

    YanıtlaSil
  73. 5 Zayıfım var ama ortalamam turuyor geçebilirmiyim acaba ?

    NOT:DİL ANLATIM VE BÖLÜM DERSLERİNDEN GEÇTİM.

    YanıtlaSil
  74. Hocam ilk döneem 72 ortalamam vardı ikinci dönem 55 ortalamadayım ve 5 tane birim var sorumluluklara kalcam mı yoksa ortalamaylan direk geçermiyim ?

    YanıtlaSil
  75. hocam 5 tane 1 im var ama dil ve anlatımdan geçtim ortalamam da 2.50 nin üstünde geçermiyim kalırmıyım şimdiden teşekkürler (9. sınıf öğrencisiyim)

    YanıtlaSil
  76. hocam iki zayıfım var matematik geometri ikisinin yıl sonu ortalaması sıfır ortalamam 2.50un üstünde ortalamayla geçermyim düz lise

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna geçen sene bende aynısını yapmıs olan bir arkadasın olarak evet geçiyorsun.

      Sil
  77. Hocam akedemik[düz]lisedeyim 10 sınıf ögrencisiyim ortalamam 2.50'yi geçiyor bununla beraber metamatik ve geometri zayıfım var ve ayrıca --DİL ANLATIM-- dersimde zayıf şimdi benim ortalamam tuttugu için sadece --DİL VE ANLATIM-- dersinden sorumlu olarak bir üst sınıfa devam ediyorum degil mi? ve ortalama yani kredi hesaplanırken İlk dönem ve 2.dönemin ortalaması alıyoruz degil mi? bazıları dil anlatım baraj dersi oldugu için sınıf tekrarı olursun diyorlar.

    YanıtlaSil
  78. hocam 12. sınıf duz lisedeyim mat ve geometrim zayıf ikisininde yıl sonu ortalaması sıfır ama ortalamam 2.50un üzerinde ortalamayla geçermiyim yıl sonu sıfır olsada

    YanıtlaSil
  79. hocam anadolu lisesimdeyim 4 zayıfım var ama ortalamam 3.16 geçebilirmiyim ve ortalama yükseltme sınavına kalırmıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıl sonu ortalamamda sadece geometri 1 ama 2. döneme göre 4 zayıfım var?

      Sil
  80. hocam genel lisede okuyorum 4 tane 1 im var ortalamam 2.74 ve dil ve anlatımım 4 gecermiyim acill

    YanıtlaSil
  81. Hocam ben ilk dönem okula gidemedim rapor aldım 11 tane zayıfım vardı

    2.dönem 4 zayıfım var ama ortalamam 55.5 ticaret meslek lisesinin anadolu bölümündeyim sorumluluklara girmeden geçebiliyormuyum yoksa sorumluluklara girmemmi lazım ?

    YanıtlaSil
  82. hocam ortalama 2.61 ama dıl anlatımla bırlıkte 4 dersım zayıf kalır mıyım gecer mıyım?? herkes farklı bırsey syluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ORTALAMAM 2,52 YANİ TUTUYOR AMA 6 TANE ZAYIFIM VAR 4TANESİ 0 2TANESİ 1
      SINIFI GEÇERMİYİM SİZCE _???

      Sil
  83. hocam lise 2 öğrencisim düz meslek lisesine gidiyorum .
    3 tane 1 im 1 tane 0 ım var
    ortalamam 2.50 yi geçiyor 2.60 geçermiyim . lütfen yardımcı olun

    (ali)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım ortalama ile geçiyorsun.

      Sil
    2. evet ortalaman 2.50 ise ortalamayla geçiyorsundur.Çünkü düz liselerde 2.50 anadolu türünde ise 3.00 ile geçiliyor..rahat ol panpa bütün yaz uyu...

      Sil
  84. hocam meraba 9.sınıf meslek lisesi öğrencisiyim ortalamam 2,56 ancak 4 tane 1im var bunlar matematik geometri fizik edebiyat .. öğretmen bi arkadaşıma demişki ortalaman ne kadar tutarsa tutsun 3 ten fazla zayıfın olursa sınıfta kalıyosun demiş. bu ne kadar doğru ?? şimdi ben sınıfta mı kaldım ?

    YanıtlaSil
  85. hocam ben 10. sınıfım meslek lisesi öğrencisiyim. benim 4 tane 1'im var iki tane baraj dersim var muhasebe ve dil anlatım bunlar 2 ortalamam ise 2.53 çıkıyor lakin 4 zayıfım var geçiyor muyum sorumluluğa mı giriyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meslek lisesi isen baraj derslerin 2 ve ortalaman 2.53 ise geçtin hacım

      Sil
  86. Selamın aleykum hocam. Benim kredi tutuyor ancak dil anlatım zayıf ve 5 tane 1 var meslek lisesi diye meslek dersleri çok ve o derslerde başarılı olduğum için ort tuto geçermiyim ? Bide ilk dönem 2 2. dönem 1 ise ortalamaya 2 mi alınıo 1 mi o dersten başarısız sayılıyoruz biliyorum ama krediye 1 mi gelir 2 mi

    YanıtlaSil
  87. lise 3 öğrencisiyim. 4 zayıfım var karnede sınıf tekrarı diyo ortalamam 2.47 sorumululukta sadece dil anlatımı versem ortalmam yükselirmi ??

    YanıtlaSil
  88. hocam lise 1 öğrencisiyim , 1 tane zayıfım var ortalamayla geçmişim fakat banada ortalama yükseltme sınavı kağıdı verdiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o hocalar kafayı yemıs ıs olsun dıye yapıyor vermene gerek yok.

      Sil
  89. Hocam merhaba anadolu lisesi fen bölümü öğrencisiyim.İlk dönem zayıflarım çok ve ikinci dönem 2 zayıfım olduğu için ortalamam 2.42 de kaldı ve sorumlu olarak geçtim.Sırf ortalamam 3.00 olabilsin diye zayıf olmayan 2 dersimde dahil olmak üzere 4 adet ortalama sınavına girmeye karar verdim(Edebiyat 3saat 1-2 ort 2...Mat4saat 2-2 ort 2 Almanca 2saat 1-1 ort 1 ve Kimya 2saat 1-1 ort 1).Eğer sadece zayıf derslerimden girseydim ortalamamın tutmasını sağlarmıydı ve sorumluluk sınavlarından aldıgımız not ikinci dönem notu olarakmı yoksa ağırlıklı not ortalaması olarakmı geçerli kılınıyor.Kaç adet sorumlu ders ile sınıf geçebiliyoruz.Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  90. meslek okulunda okuyorum 7 zayıfım geldi ortalamaya girdim 4 tanesını verdim hocam geri 3 tane kaldı 56 ortalamam ortalamayla geçme şansım varmı hocam

    YanıtlaSil
  91. yavvarıyom bana yardım edin çok zor durumdayım

    YanıtlaSil
  92. Merhaba hocam adım tolga anadolu lisesi öğrencisiyim 9 sınıfta ortalamam 3,00 dı geçtim sorumluluğa kalmadan ancak bir zayıfım var (fizik) mezun olurken veya okul değiştirirken başıma bela olurmu lütfen cevap verin çıldırmak üzereyim

    YanıtlaSil
  93. Hocam ben bu sene sinavlara girdim fizik ve geometriden 10. Siniftayim.fizikten 45 almisim geometriden 36 almisim bu durumda hangisinden geciyorum hangisinden kaliorum ne olur yardimci olun hocam gozume uyku girmiyor

    YanıtlaSil
  94. 10.sınıfa gidiyorum 2 zayıfım var dı ama ortalamam tutmuyo du 1 zayıfımı verdim geçer miyim

    YanıtlaSil
  95. 9 sınıfım sorumlu geçtim dil anlatımdan sorumluluk sınavına girdim ama veremedim sınıfta kalır mıyım

    YanıtlaSil
  96. benim 9 sınıfta 2 sorumluluğum var 1'ni verdim ortalama 46,25 oldu diğeri kalkarmı ben menzun oluyormuyum bilen varsa cevap versin ...........

    YanıtlaSil
  97. Hocam 9. sınıftan 4 tane zayıfım vardı birini verdim 10. sınıfa geçtim 11. sınfta kalan 3 dersten 1 ini verdim ortalama 2,50 yi geçiyorsa diğer ikitanesini vermem gerekir mi

    YanıtlaSil
  98. Hocam 10.sınıftayım ortalamam 73.40 ancak 1 tane zayıfım var zayıf olan derste seçmeli ders. Sizce teşekkür alabilirmiyim?

    YanıtlaSil
  99. Hocam ortalamam 52 ama 4 tane zayıfım var 9. sınıfım geçebilirmiyim TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  100. Hocam 4 zayıfım var ancak ortalamam tutuyor sınıf geçermiyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçersin.

      Doğrudan sınıf geçme

      MADDE 57- (1) Ders yılı sonunda;

      a) Tüm derslerden başarılı olan,

      b) Başarısız dersi/dersleri olanlardan, yılsonu başarı puanı en az 50 olan

      öğrenciler doğrudan sınıf geçer.

      (2) Yılsonu başarı puanıyla başarılı sayılamayacak derslerden başarısız olan öğrenciler, o dersten/derslerden sorumlu geçer.

      Sil
  101. Hocam iyi günler,size bi sorum olucakt;

    Ben meslek lisesinde okuyorum otalamam 2.70 sınıfı ksin geçiyorum,ama bir dersimi ortalaması 15 bu durumda sorumlumu geçerim??

    YanıtlaSil
  102. anadolu lisesindeyim. lise 3 e gidiyorum. 3 tane zayıfım var. ortalamam 60 küsür ve dil ve anlatımım zayıf değil sınıf geçer miyim ?

    YanıtlaSil
  103. hocam iyi akşamlar 11.sınıftayım 4 yada 5 zayıfım var ortalamam tutuyor geçermiyim? bi cevabınızda arkadaşa geçersin demişsiniz ama yönetmelikte bir sınıfta en fazla 3 dersi olan sorumlu geçebilir diyor?bu 3 ders zorunlluğu eğer ortalama tutmazsamı ama eğer ortalama tutmazsa zaten sınıfta kalmıyormuyuz?cevabınızı bekliyorum hocam şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  104. İyi günler ders ortalaması alınırken yani bir dersin zayıf olup olmadığına bakılırken iki dönemin ortalaması mı alınıyor yoksa direkt ikinci dönem mi

    YanıtlaSil
  105. Ben düz lise öğrencisiyim ikinci sınıfta yım ortalamam tutuyor ama 4 zayıfım var gecermiyim gecersem zayiflar silinirmi zayıflar arasında dil ve anlatım yok

    YanıtlaSil
  106. Hocam 10. Sınıf öğrencisiyim Anadolu lisesine gidiyorum baraj dersler olmak üzere 5 tane zayıfım var ve yıl sonu ortalamam 60 sınıfta kalır mıyım

    YanıtlaSil
  107. Hocam 9.sınıf meslek lisesine gidiyorum 4 adet zayıfım var dil anlatım icinde değil ortalamam 50 yi geciyor sınıfta kalırmyım yardımcı olun hocam lütfen cevap werin

    YanıtlaSil
  108. Iyi günler öğretmenim 3 zayıfım var ve ortalamam 3.00 peki sorumluluk sınavına girecekmiyim ?

    YanıtlaSil
  109. İYİ GÜNLER HOCAM HAYATIMIN SORUSUNA LÜTFEN CEVAP VERİN BENİM 1. DÖNEM 9 TANE ZAYIFIM VARDI VE ORTALAMAM 43 İDİ ŞİMDİ İSE 4 TANE ZAYIFIM VAR ORTALAMAM 52 DİL ANLATIMDANDA 2. DÖNEM GEÇİYORUM GEÇERMİYİM KALIRMIYM

    YanıtlaSil
  110. hocam 9.sınıfım 2senelıgım 1 sene sınıfta kaldım ortalamam 55.51 ama 4 tane zyıf var gecermıyım ? bu arada endustırı meslek lıselıyım

    YanıtlaSil